شرایط و مقررات عمومی استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™

ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و ثبت سفارش در این سایت به منزله پذیرش قوانین و مقررات ذیل به حساب خواهد آمد؛ این قوانین ممکن است تغییر یابند که حتماً در جهت بهبود خدمات و ایجاد امنیت بیشتر کاربران خواهد بود و برسی این قسمت در هنگام ثبت سفارشات به صورت مداوم به کاربران توصیه می گردد.

(دی‌ماه ۱۳۹۹ ©)


۱ – وب سایت فروشگاه مجازی فجر ایرانیان™ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ، قوانین مربوط به جرایم اینترنتی و مجموعه قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می کند و تابع قوانین مندرج در بخشنامه های موجود خواهد بود. این سایت و کسب و کار اینترنتی آن دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره و نشان ملی ثبت بوده و متصل به سامانه ثبت شکایات تجارت الکترونیکی می باشد.

۲ – اطلاعات خود را هنگام ثبت نام و ثبت سفارش به صورت صحیح و کامل در سامانه هوشمند فروشگاه وارد نمایید. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت و عواقب بعدی این عمل (عدم ارسال موفق سفارشات) بر عهده شما خواهد بود و همچنین استفاده از هویت جعلی (استفاده از نام و نام خانوادگی جعلی) در ثبت سفارشات موجب اختلال در روند خدمات رسانی شده و بر خلاف مقررات این فروشگاه اینترنتی می باشد. در صورت درج آدرس و مشخصات غیر واقعی ، طبق قوانین و مقررات سازمان تجارت الکترونیک با کاربر خاطی برخورد خواهد شد.

۳ – تمامی سفارشات برای ارسال موفق نیازمند درج آدرس کامل (مکان مشخص) خواهند بود. مکان مشخص در اینجا ، به مکانی اطلاق می‌شود که حداقل دارای پلاک ثبتی مشخص و شماره واحد مسکونی و یا اداری مشخص هستند. همچنین درج کد پستی موجب تسریع فرآیند ارسال سفارشات خواهد بود. در نتیجه ارسال سفارشات به آدرسی که شامل موارد ذکر شده نباشد ، مانند آدرس مکان‌های عمومی و …  امکان‌پذیر نخواهد بود.

۴- وارد نمودن کد ملی به منظور دریافت فاکتور رسمی و مورد تایید سازمان مالی و مالیاتی کشور ، الزامی است. همچنین تکمیل این اطلاعات در ضریب امتیازات خرید شما نیز موثر بوده و حساب کاربری شما سریعتر ارتقاء می یابد. اما به دلیل سهولت استفاده از سیستم ارسال ، وارد نمودن آن در صورت عدم تمایل به استفاده از قابلیت های ذکر شده و در صورت عدم نیاز به دریافت فاکتور فیزیکی (کاغذی) ، در قسمت صورت حساب ، الزامی نمی باشد.

۵- پس از ثبت سفارش و مشخص شدن زمان انتظار دریافت آن ، در مکان مشخص شده آدرس صورت حساب خود حضور داشته باشید؛ در صورت عدم حضور و پاسخگویی شما به تماس مامور ارسال ، سفارش مذکور مسترد شده تلقی خواهد شد و عواقب بعدی این موضوع (درج امتیاز منفی و کسر کارمزد ارسال از طریق اپراتور همراه) ، کاملاً بر عهده شما بوده و به هیچ عنوان برگشت پذیر نمی‌باشد.

۶- هرگونه تغییر در مشخصات مکانی خود را در اسرع وقت در بخش مربوطه اصلاح نمایید. در غیر این صورت این سیستم توزیع هوشمند هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود و مردودی سفارشات نخواهد داشت. این مورد بیشتر در تغییر آدرس و مشخصات پستی و تغییر مشخصات تماس شما کاربرد دارد و باید در ناحیه کاربری مشخصات خود را پس از تغییر ، ویرایش نمایید.

۷- پرداخت آنلاین (اینترنتی) صورتحساب ، ارسال سفارشات شما را در اولویت قرار می‌دهد. در سامانه حمل اشتراکی ، مأموران ارسال ابتدا سفارشاتی که به صورت آنلاین پرداخت شده‌اند را تحویل می‌نمایند. روش پرداخت در محل نیازمند تایید دستی اپراتور فروش بوده و زمان انتظار دریافت سفارش شما را تا حدود ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. با پرداخت آنلاین در زمان انتظار خود صرفه جویی کنید.

۸- تمامی سفارشات ثبت شده در سیستم فروشگاهی قابلیت ارسال فوری را دارند و سفارشات شما با استفاده از هر یک از روش های حمل و نقل ، متناسب با زمان مطلوب مشخص شده ، برای شما ارسال خواهند شد. بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ارسال های فوری و با هر یک از روش های حمل اشتراکی (متاباکس) و اختصاصی (اسنپ! ، الو پیک و…) ، از ساعت ۸ صبح تا ۴ بامداد روز بعدی بوده و تمامی سفارشات ثبت شده در این بازه بلافاصله توسط ارگان حمل و نقل انتخابی شما ارسال می‌گردند. اما سفارشاتی که در بازه زمانی ۰۴:۰۰ تا ۰۸:۰۰ بامداد هر روز ، به ثبت می رسند از ساعت ۰۸:۰۰ صبح همان روز ارسال می شوند؛ مگر اینکه شما دارای پکیج ویژه ارسال VIP باشید در این صورت سفارشات شما در هر لحظه از شبانه روز قابلیت ارسال اکسپرس را خواهند داشت.

۹- پس از ثبت سفارشات از طریق سیستم هوشمند فروش ، مدت زمان مطلوب انتظار دریافت سفارش و همچنین شماره تماس مامور ارسال آن به شما اطلاع رسانی خواهد شد. این اطلاع رسانی از ۲ روش ارسال پیامک و ارسال پست الکترونیکی انجام می‌گیرد. لطفاً در زمان مشخص شده منتظر تماس مامور ارسال سفارش خود باشید و از تماس زود هنگام با مامور ارسال ، جداً خودداری نمایید.

۱۰- به هیچ عنوان از شماره تلفن همراه ، آدرس و مشخصات شخص دیگری به غیر از خود ، در ثبت سفارشات خود (به عنوان آدرس و مشخصات صورت حساب) ، استفاده ننمایید. این کار بر خلاف قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی است و افراد خاطی در این زمینه مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. در این فروشگاه امکان خرید برای شخص ثانی وجود دارد. (ثبت سفارش از طرف کاربر A و ارسال سفارش به کاربر B) و برای این کار باید مشخصات خود را در قسمت صورت حساب و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را در قسمت مربوطه (سفارش به آدرس دیگری حمل شود) تکمیل نمایید.

۱۱ – سیستم ضمانت پرداخت: در این فروشگاه اینترنتی به منظور امنیت پرداخت شما ، سیستم هوشمند ضمانت پرداخت در کنار سایر سیستم های فروش فعالیت دارد.  عملکرد ضمانت پرداخت به صورت یک حساب واسط میان درگاه پرداخت و حساب اصلی فروشگاه است و این سیستم به وسیله در نظر گرفتن زمان مطلوب ارسال در هر سفارش ، امنیت پرداخت صورتحساب شما را ضمانت می‌نماید. در صورتی که سفارش ثبت شده به هر دلیلی طی زمان مطلوب تحویل شما نگردد ، وجه پرداختی آن صورتحساب به صورت خودکار به حساب شما عودت داده خواهد شد.

نکته مهم: به منظور استفاده از قابلیت عودت وجه به صورت آنی و لحظه‌ای در سیستم ضمانت پرداخت ، وارد نمودن شماره کارت و نام صاحب حساب در زمان ثبت مشخصات سفارش الزامی می باشد. در صورت خالی گذاشتن گزینه‌های مربوطه ، وجه صورتحساب مطابق با روال عادی سیستم بانکی کشور در بازه زمانی ۲۴ الی ۷۲ ساعته انجام می پذیرد.

۱۲ – هرگونه تماس فروشگاه اینترنتی با کاربران (اعضای باشگاه مشتریان) از طریق سیستم پشتیبانی هوشمند (info@fics.ir) و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۰۶۰۵۱۲۵ و ۳۰۰۰۲۶۲۵۲۴۲۳۰۷  (خطوط اختصاصی باشگاه مشتریان فروشگاه فجر ایرانیان™) بوده و این فروشگاه به هیچ روش دیگری با کاربران خود تماس نخواهد گرفت و این تماس ها بابت اطلاع رسانی از وضعیت سفارشات ، خبرنامه ، کوپن های تخفیف و اعلان های شخصی بوده و موضوع دیگری نخواهند داشت.

۱۳ – لطفاً در صورت تماس از طرف فروشگاه با شما به غیر از روش های ذکر شده مانند (تماس تلفنی مستقیم و پیامک با شماره های متفرقه) ، مراتب را از طریق فرم تماس با ما موجود در صفحه تماس با ما در جریان بگذارید. مامورین ارسال سامانه متاباکس با شماره تلفن همراهی که قبلاً به اطلاع شما خواهد رسید ، در زمان تحویل سفارشات با شما تماس خواهند گرفت.

۱۴ – در ثبت سفارشات به صورت پیش خرید ، ارسال موفق سفارشات در گرو تامین کالاهای پیش خرید شده از سمت تولیدکنندگان در سالن های فروش مجازی این فروشگاه خواهد بود. در این خصوص و با توجه به نوسانات شدید نرخ محصولات تولیدی ، قانون زمان محدود برای صورت حساب های پیش خرید شده ، وضع گردیده و به واسطه این قانون ، تمامی صورتحساب های پیش خرید شده دارای محدودیت زمانی ۱۴ روزه بوده و در صورت عدم تامین کالای پیش خرید شده از طرف تولیدکنندگان و عدم تکمیل سفارش در این مدت زمان مشخص ، صورت حساب و سفارش پیش خرید شده به صورت خودکار لغو گردیده و وجه آن در صورت انجام پیش پرداخت توسط کاربر ، به حساب وی عودت داده خواهد شد. البته بیشتر محصولات قابل پیش خرید در کمتر از ۲۴ ساعت تامین ، بارگیری و ارسال خواهند شد.

نکته مهم: تمامی سفارشات در این فروشگاه به صورت اکسپرس و بلافاصله پس از ثبت ، ارسال خواهند شد؛ مگر ، در سفارش ثبت شده کالایی به صورت پیش خرید شده وجود داشته باشد. در این صورت کل اقلام سفارش داده شده به صورت یکجا ، پس از تامین و بارگیری کالای پیش خرید شده برای کاربر ارسال می‌گردد.

 

© روابط عمومی فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™

قوانین و مقررات استفاده از خدمات شبانه روزی فروشگاه و سوپرمارکت آنلاین