پرسش های متداول

پاسخ به پرسش های متداول درباره نحوه فعالیت و خدمات رسانی هایپر مارکت فوق هوشمند فجر ایرانیان™

نشان فجر ایرانیان

فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™

در فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™ ، سفارشات شما به صورت تمام وقت قابلیت ثبت و ارسال اکسپرس را خواهند داشت و سفارشات شما در هر لحظه از شبانه روز که به ثبت برسند ، در کوتاه ترین زمان ممکن (بین ۱ الی ۲ ساعت) بسته به فاصله شما از نزدیکترین سالن فروش منطقه ، برای شما ارسال خواهند شد. دقت داشته باشید ، شماره سفارش و زمان انتظار دریافت سفارشات پس از ثبت بلافاصله از طریق پیامک و پست الکترونیکی به اطلاع شما می رسد و پس از آن سفارش شما در بخش پیگیری سفارشات ، قابل رهگیری خواهد بود.

فعالیت فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™ به صورت فعال نمودن نمایندگی های فروش در تمام مناطق کشور ، برنامه ریزی شده است. در حال حاضر نمایندگی استان تهران و البرز به صورت فعال و نمایندگی ها در سایر استان های کشور در حال اقدام به شروع فعالیت خود خواهند بود. با مراجعه به بخش مناطق تحت پوشش ، می توانید از وضعیت نمایندگی های فعال در کل کشور ، اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

در این مجموعه ارسالها به صورت ( سامانه اشتراکی متاباکس™ ) و ( ارسال به وسیله !Snapp و… ) امکان پذیر می باشد. در روش اول ( سامانه متاباکس™ ) سفارش شما به صورت اشتراکی با حداکثر ۴ سفارش دیگر از سایر کاربران توسط یک پیک و در تمام ساعات شبانه روز ، قابلیت ارسال فوری را خواهند داشت که به دلیل اشتراکی بودن ارسال ، دارای هزینه بسیار کم خواهد بود و سفارش شما در این روش از بین ۱ تا ۲ ساعت ، ارسال می‌شود.

اما در روش ارسال به وسیله سامانه های ( !Snapp و… ) سفارش شما با تعرفه وارده از طرف سامانه مذکور ، به صورت کاملاً اختصاصی و اکسپرس برای شما در تمام ساعات شبانه روز ، ارسال شده و در این روش مدت زمان انتظار دریافت در حدود ۳۵ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود که طبیعتاً در این روش باید هزینه بیشتری نسبت به سامانه اشتراکی متاباکس™ پرداخت نمایید.

کل مناطق تحت پوشش این فروشگاه در تمام کشور ، بر روی نقشه به صورت رنگی مشخص گردیده است و این رنگها هرکدام مشخص کننده وضعت منطقه مربوط به خود خواهند بود. رنگ سبز ، بیانگر وجود یکی از سالن‌های فروش مجازی این فروشگاه هوشمــند در آن منطقه می باشد؛ در این حالت استفاده از سامانه ارسال داخلی متاباکس™ به عنوان روش حمل و نقل امکان پذیر بوده و سفارشات در کمتر از یک ساعت ارسال خواهند شد. همچنین رنگ قرمز مشخص می سازد هنوز هیچ سالن فروشی در آن منطقه احداث نشده و سفارشات مربوط به این مناطق از نزدیکترین منطقه سبز رنگ (دارای سالن فروش) ارسال می‌شوند؛ در این حالت استفاده از سامانه متاباکس™ امکان پذیر است اما ، زمان انتظار دریافت سفارشات به حدود ۲ ساعت افزایش پیدا خواهد کرد. در آخر مناطقی که به رنگ خاکستری بر روی نقشه مشخص گردیده اند به دلیل فاصله زیاد از سالن های فروش ، امکان استفاده از روش حمل و نقل سامانه متاباکس™ را نداشته و سفارشات تنها به روش ارسال آزاد قابل ثبت می باشند؛ در این حالت زمان تقریبی دریافت سفارشات حدوداً و بین ۲ الی ۳ ساعت خواهد بود. توجه داشته باشید در صورت انتخاب سامانه متاباکس™ در این مناطق ، ممکن است زمان انتظار دریافت سفارش شما تا ۶ ساعت به طول بی‌انجامد..!

بسته به زمان ثبت سفارش و محل قرارگیری آدرس صورت حساب شما از نزدیکترین سالن فروش ، هزینه ارسال سفارشات توسط هر دو سامانه اشتراکی متاباکس و هم سامانه !Snapp و… ، به صورت خودکار محاسبه و در بخش سبد خرید و پرداخت به صورت واضح به اطلاع شما خواهد رسید.

این فروشگاه اینترنتی بر اساس بیشترین سطح بهینه سازی سیستم های هوشمنــد فروش طراحی شده و در حالت عادی دارای بازدهی بالا و هزینه‌های کم ، حداقل به نسبت سایر روش‌های تامین کالا خواهد بود. اما با این حال می‌توان با تهیه پکیج‌های ویژه ارسال VIP از بخش ویژه باشگاه مشتریان ، به صورت ویژه تر از خدمات ارسال این فروشگاه اینترنتی بهره‌مند شد. دارندگان این پکیج همواره در اولویت ارسال سفارشات در سامانه هوشمند متاباکس™ قرار خواهند گرفت و به علاوه ، به اندازه ظرفیت پکیج خریداری شده و به تعداد مجاز در زمان ثبت سفارشات از ارسال رایگان با عنوان ارسال VIP بهره‌مند می‌گردند. هم اکنون می‌توانید برای تهیه این پکیج‌های ارزشمنــد به اینجا مراجعه نماییــد…

به دلیل امکان تحقق اهداف بهینه سازی سیستم هوشمــند فروش ، حداقل مبلغ صورتحساب مورد نیاز به جهت ثبت سفارشات ، مبلغ ۱۰،۰۰۰ تومان می‌باشد و امکان نهایی نمودن سفارش در مبالغ کمتر از ده هزار تومان ، برای کاربران وجود نخواهد داشت.

در این مرکز تجاری هوشمند ، چند راه مختلف برای پیگیری وضعیت سفارش شما وجود دارد. اولین و ساده ترین راه ، مراجعه به بخش پیگیری سفارشات و استفاده از شماره سفارش و پست الکترونیکی ثبت شده به هنگام ثبت سفارش ، برای پیگیری سفارش مربوطه خواهد بود. راه بعدی استفاده از سیستم پشتیبانی آنلاین بوده و در نهایت برقراری تماس با مامور ارسال سفارش ، که مشخصات وی به همراه شماره تماس آن را در هنگام ثبت سفارش دریافت نموده اید ، به عنوان آخرین روش و نقطه پایانی پیگیری سفارشات شما به کار برده خواهد شد.

خیر. در این فروشگاه ثبت سفارش و ارسال آن ، تنها برای اعضای باشگاه مشتریان و از طریق وب سایت و یا نرم افزارهای موبایلی فروشگاه ، امکان پذیر خواهد بود.

با مراجعه به ناحیه کاربری و بخش سفارشات ، می توانید از سوابق سفارشات خود مطلع شوید. تمامی این اطلاعات به همراه روند فعالیت شما در فروشگاه ، به صورت دائمی در پایگاه داده فروشگاه ذخیره خواهند شد. به صورتی که در ۱۰ سال آینده با مراجعه به این بخش می توانید از خریدهای امروز خود مطلع شده و جزئیات آنها را مشاهده نمایید…

وجود تیم کنترل کیفی در سالن های فروش مجازی فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™ ، این مشکل را برای شما حل کرده است… این تیم که در تمامی سالن های فروش مجازی این فروشگاه مستقر می باشند ، وظیفه کنترل کیفیت محصولات را در تمام زمینه ها دارا بوده و هیچ یک از کالاهای موجود در فروشگاه بدون تایید این گروه ، وارد سالن های مجازی فروش نخواهند شد. از همین رو تمامی کالاهای ارسالی از لحاظ کیفی ، پیش از ارسال کنترل شده و در صورت داشتن نقص از ارسال کالاها برای شما جلوگیری خواهد شد.

در صفحه پرداخت و همچنین در صفحه سبد خرید ، جایگاه وارد نمودن کد یا کوپن تخفیف به وضوح قابل شناسایی و روئیت خواهند بود. با وارد نمودن کد تخفیف خود در این جایگاه های تعبیه شده می توانید از تخفیف مربوطه به کد خود استفاده نمایید.

در ناحیه کاربری شخصی ایجاد شده برای شما ، امکان ویرایش هرگونه اطلاعات اولیه از جمله رمز عبور شما وجود خواهد داشت. کافی است با مراجعه به این بخش و انتخاب قسمت مربوطه ، به ویرایش اطلاعات آن قسمت بپردازید.

بله. در این فروشگاه اینترنتی امکان لغو سفارشات توسط سیستم پشتیبانی وجود داشته و در صورتی که مبلغ صورت حساب خود را به صورت آنلاین پرداخته باشید ، پس از لغو کامل سفارش امکان استرداد وجه مربوطه به حساب شما وجود داشته و این امر در کمتر از ۱۲ ساعت اتفاق خواهد افتاد. حتی اگر پس از دریافت سبد خرید اقدام به مرجوع نمودن سفارش خود نمایید ، مامور ارسال بدون دریافت هزینه اضافی کالای مرجوعی را از شما تحویل گرفته و مبلغ صورت حساب به شما عودت داده خواهد شد.

بله. امکان ثبت سفارش برای کاربران میهمان در این فروشگاه اینترنتی در نظر گرفته نشده است و برای خرید از این مرکز تجاری هوشمند ، حتماً باید ابتدا در باشگاه مشتریان فروشگاه اقدام به ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری شخصی نمایید.

ارسال سفارشات در فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™ به صورت اکسپرس و بلافاصله پس از ثبت سفارشات اتفاق می افتد. هرچند بازه های زمانی ارسال (روزانه و شبانه) دارای  گستره ۱۲ ساعته خواهند بود اما امکان معین کردن روز و یا ساعت مشخص به منظور دریافت سفارشات برای شما در نظر گرفته شده است. برای این امکان کافیست در قسمت یادداشت سفارش ، روز و یا ساعتی را که تمایل به دریافت سفارش خود دارید را وارد نمایید تا سفارش مربوطه مطابق به میل و شرایط شما ارسال گردد و تنها نکته قابل توجه در این روش ، انتخاب صحیح روش حمل و نقل می باشد. یعنی باید روش حمل و نقل سفارش خود را ، متناسب با زمانی انتخاب نمایید که تمایل به دریافت آن دارید. به طور مثال اگر ساعت ۱۰ شب سفارش خود را به ثبت می رسانید و تمایل به دریافت آن ، به صورت فوری وجود دارد باید روش حمل شبانه را انتخاب نموده و یا فرضاً اگر تمایل دارید این سفارش را در ساعت ۱۰ صبح روز بعد یا دو روز بعد دریافت نمایید باید روش حمل انتخابی شما ، گزینه روزانه باشد و در قسمت یادداشت مربوط به سفارش خود ، ساعت و تاریخ دقیق مورد نظر به جهت دریافت این سفارش را وارد نمایید.

بله. در این فروشگاه صدور فاکتور رسمی سازمان مالیاتی برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی امکان پذیر خواهد بود. دقت داشته باشید برای فراهم شدن این امکان ، باید در زمان ثبت سفارش مشخصات شخصیت مورد نظر را به همراه کد/شماره ملی و کد پستی ، به صورت کامل و صحیح وارد نمایید که برای اشخاص حقوقی وارد نمودن شماره اقتصادی و نام شرکت علاوه بر کد پستی و کد ملی ، به منظور دریافت فاکتور رسمی فروش الزامی خواهد بود. همچنین برای اشخاص حقوقی آدرس وارد شده در بخش صورت حساب باید منطبق با آدرس شرکت مربوطه وارد شود و تناقضی در کد پستی وارد شده و آدرس پستی ، وجود نداشته باشد.

خیر این عمل از طرف سازمان نظارتی تجارت الکترونیکی ممنوع اعلام شده و در فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™ نیز بر خلاف قوانین شمرده خواهد شد و امکان ایجاد چند حساب کاربری با یک شماره موبایل وجود نخواهد داشت.

سفارشات شما بلافاصله پس از ثبت ، توسط سیستم هوشمند به صورت خودکار برسی و تایید خواهند شد و سبد خرید شما بلافاصله تحویل مامور ارسال شده و سپس مشخصات مامور ارسال به همراه مدت زمان تقریبی دریافت سفارش ، برای شما پیامک خواهد شد همچنین این اطلاعات به صورت یادداشت سفارش به پست الکترونیکی شما ارسال می گردد. اما مدت زمانی که به عنوان زمان تقریبی انتظار ، به هر کاربر اعلان می گردد؛ متناسب با محل قرار گیری آدرس صورت حساب وی و وضعیت آن در مناطق پوشش داده شده ، متفاوت و بین ۱ الی ۶ ساعت خواهد بود.

بله. برای انجام این درخواست باید در هنگام ثبت سفارش ، گزینه سفارش به آدرس دیگری ارسال شود… را انتخاب نموده و آدرس و مشخصات فرد مورد نظر را به همراه شماره تماس وی در بخش مربوطه وارد نمایید. در این حالت سفارش ثبت شده به آدرس شخص مورد نظر ارسال خواهد شد. دقت داشته باشید در این مورد امکان پرداخت در محل وجود نداشته و باید وجه صورت حساب خود را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

در این صورت باید در صفحه ورود گزینه رمز عبور خود را فراموش کرده ام… را انتخاب نمایید. در این حالت دو راه برای شما وجود دارد. اولی استفاده از پست الکترونیکی و دومی استفاده از شماره تلفن همراه بوده که لینک تعویض کلمه عبور به انتخاب شما به یکی از روش های موجود ارسال می گردد و شما با استفاده از آن لینک می توانید اقدام به تازه سازی کلمه عبور خود نمایید.

بله اما زیاد تفاوتی هم نمی کند زیرا سیستم سالن های فروش در این فروشگاه به گونه ای طراحی شده تا کالاهای پیش خرید شده نیز دارای امکان ارسال بوده ولی ارسال کالاهای پیش خرید شده دقیقاً بین ۱۲ الی ۲۴ ساعت بعد از ثبت سفارش ارسال شده و به دست شما خواهد رسید. یعنی تنها تفاوت موجود در زمان ارسال کالاهای پیش خرید شده خواهد بود.

این عمل ممکن است در سیستم های بانکی رخ بدهد هرچند احتمال آن در سیستم پرداخت فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™ در حد صفر می باشد اما ، در صورت رخ دادن این مشکل باید گفت که همچنان هیچ مشکلی وجود نداشته و مبلغ کسر شده از حساب شما با احتساب ضرر و زیان وارده ، از طریق درگاه مستقیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حساب شما عودت داده خواهد شد. زمان مورد نیاز برای عودت وجه مربوطه به حساب مبداء از ۷۲ ساعت فراتر نخواهد بود؛ اما در سیستم پرداخت ایمن زرین پال ، ضمانت پراخت به صورت کوتاه مدت و کمتر از ۱۲ ساعت پرداخت ها را کنترل و تراکنش هارا پیگیری می نماید.

این فروشگاه اینترنتی به همراه نرم افزارهای موبایلی خود تماماً از پروتوکل های امنیتی پیشرفته به منظور حفظ اطلاعات شما استفاده می نماید. استفاده از سیستم های DNS ابری و همچنین چندین لایه امنیتی پیشرفته دیگر ، امنیت اطلاعات شخصی شما را به هنگام فعالیت و انجام خرید و سایر اقدامات در این فروشگاه اینترنتی ، ضمانت خواهد کرد.

با ثبت نام در باشگاه مشتریان این فروشگاه اینترنتی ، یک حساب کاربری مستقل برای شما ایجاد خواهد شد. شما می توانید در هر زمان که تمایل داشته باشید ، در بخش ناحیه کاربری اقدام به ویرایش اطلاعات حساب کاربری خود نموده و حتی آدرس صورت حساب خود را کنترل و ویرایش نمایید.

تمامی قیمت ها در این فروشگاه به دلیل بهینه سازی های انجام گرفته بر هزینه های توزیع کالا و همچنین به دلیل عرضه کاملاً مستقیم کالاها و محصولات موجود ، منطبق با قیمت درج شده روی محصولات بوده و در بیشتر موارد حتی از قیمت درج شده کالاها نیز پایین تر می باشد و تلاش شده تا کالاهای موجود با نازلترین قیمت های ممکن ، در اختیار شما قرار بگیرد.

فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان

فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™ به منظور ارتقاء سطح کیفی خدمات خود ، اقدام به ایجاد یک مرکز بازخورد ویژه در جهت ایجاد ارتباط گسترده با کاربران و اعضای باشگاه مشتریان خود نموده است. در صورتی که موارد ذکر شده در بالا ، شامل پاسخی برای سـؤالات مطرح شده شما نیست ، می توانید سؤالات خود را در بخش مرکز بازخورد مطرح نمایید و به سرعت پاسخ دریافت کنید؛ همچنین پشتیبانی آنلاین همیشه در تمامی قسمتها و بخشهای فروشگاه در کنار شما بوده و به صورت زنده پاسخگوی سؤالات شما می باشند. پشتیبانی آنلاین شامل اپراتورهای هوشمند و اپراتورهای بخش های مختلف مانند بخش سالن های فروش مجازی ، پشتیبانی فنی ، حمل و نقل ، بارگیری و پیگیری سفارشات خواهد بود و این افراد به کمک سیستم هوشمند پشتیبانی ، به صورت تمام وقت و شبانه روزی در دسترس شما می باشند. 

 سبد خرید