بروز رسانی سیستم‌های هوشمند اطلاع رسانی

فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی ، به نوعی دارای بالاترین راندمان کاری به نسبت انواع فیزیکی و سنتی خود خواهند داشت و این امر به دلیل امکان انجام بهینه‌سازی های مختلف بر پیکره فعالیت بخش‌های مختلف آن ، میسر شده است. اما همچنان نباید نقاط ضعف کسب و کارهای مجازی را نادیده گرفت. نه تنها نباید این سری از مسائل را نادیده بگیریم ، بلکه باید با استفاده از راهکارهای مختلف این نقاط ضعف را برطرف نموده و یا حتی آن‌ها را به نقاط قوت کسب و کارهای مجازی خود مبدل کنیم. موضوع این مقاله نیز ، خارج از بحث مطرح شده نخواهد بود و ما با انتشار آن قصد داریم تا ابتدا چند نقطه بحرانی یک کسب و کار مجازی را بررسی نموده و سپس به بررسی راهکارهای پیش رو در جهت عبور این نقاط از محدوده بحرانی ، خواهیم پرداخت؛ در ادامه با ما همراه باشید…

ارسال سفارشات به جای تحویل حضوری

همانطور که به صورت واضح مشخص است؛ ماهیت تامین کالا و یا خدمات ، در روش‌های اصلی آن‌ها میان دو گروه فیزیکی و مجازی کاملاً متفاوت خواهد بود و کاربران در هر دو روش به صورت یکسان به تامین نیاز خود نخواهند پرداخت. به طور مثال در مقایسه یک سوپرمارکت سنتی و نوع هوشمند و مجازی آن ، کاربران و استفاده کنندگان هم از لحاظ نحوه ثبت سفارش و هم از لحاظ پرداخت و تکمیل آن ، دو مسیر متفاوت را طی خواهند نمود. در نوع فیزیکی و یا سنتی ، کاربر با مراجعه حضوری به فروشگاه اقدام به انتخاب کالای مورد نظر خود نموده سپس در همان لحظه و مکان اقدام به پرداخت صورتحساب و تحویل کالاهای مورد نیاز خود می‌نمایند و اما یک سوپرمارکت آنلاین را برای مقایسه با روش قبلی ، در نظر داشته باشید! در یک سوپرمارکت آنلاین کاربران هیچ نیازی برای مراجعه حضوری به فروشگاه نداشته و سفارش خود را به صورت مجازی به ثبت می‌رسانند و سپس سفارش کاربران با استفاده از پیک ، در محل تحویل کاربر خواهد شد.

در این حالت حتی با یک محاسبه ساده می‌توان متوجه نقاط قوت یک کسب و کار مجازی به نسبت نوع سنتی آن شد که البته ما نیز در یک مقاله مفصل به بررسی  آن‌ها پرداخته ایم. و اما شاید کمی دور از انتظار برخی افراد ، دقیقاً در همین مرحله نقاط ضعف جدی برای کسب و کارهای مجازی خود را نمایان می‌سازند. در کمال تعجب اولین حسنی که به عنوان یک نقطه قوت در این میان خود را آشکار می‌سازد ، هم می‌تواند خود یک نقطه ضعف باشد. عدم مراجعه حضوری و عدم امکان لمس مستقیم و حضوری کاربران در خریدهای مجازی خود یکی از همین نقاط بحرانی بوده و باید آن را از تمامی جوانب مورد بررسی قرار داد…

نقاط قوت

عدم نیاز حضور فیزیکی به منظور انجام خریدهای آنلاین ، مخصوصاً برای سبک زندگی بشر امروزی مملو از نقاط قوت خواهد بود. با این روش می‌توان به صورت چشم گیری در کاهش هزیــــنه‌ها و صرفه جویی عامل زمان ، فعالیت‌های گوناگونی را به سرانجام رساند. سرعت بالا ، هزینه کمتر و بهینه‌تر علاوه بر سایر امکانات به واسطه انجام خریدهای مجازی در اختیار ما قرار خواهند گرفت.

نقاط ضعف

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره نموده ایم ، عدم حضور فیزیکی کاربران در خریدهای مجازی می‌تواند مشکلاتی را هم برای کاربران و هم برای صاحبان مشاغل به وجود بیاورد. یکی از بارزترین این مشکلات ، کمرنگ نمودن حس اعتماد کاربران به کالا و فروشگاه بوده که به صورت ناخودآگاه در کاربران اتفاق خواهد افتاد حتی اگر فروشگاه شما به اندازه کافی بزرگ و معروف شده باشد! نمی‌توانید این موضوع را نادیده بگیرید. از طرفی ارسال کالا درب منزل به جای تحویل گرفتن آن در محل فروشگاه نیز از این قاعده جدا نبوده و خود عاملی برای صلب اعتماد روانی کاربران و مشتریان به شمار می‌آید.

راهکار عبور از بحران

به منظور عبور از حالت بحرانی روانی حاصل شده از موضوع مطرح شده ، کسب و کارهای مجازی باید به ناچار به سیستم‌های پیشرفته اطلاع رسانی و پیگیری سفارشات روی می‌آورده تا بتوانند کاربران خود را راضی و آرام نگاه دارند و از وضع حاصله متضرر نگردند. تنها با این روش می‌توان جای خالی حضور خود مشتری را پر نمود. زیرا کاربران از لحاظ روانی باید بتوانند به کسب و کار مورد نظر خود اعتماد نمایند. از همین رو امروزه سیستم‌های اطلاع رسانی گوناگونی در کسب و کارهای مجازی به کار رفته تا کاربران را از آخرین وضعیت سفارشات مطلع ساخته و پیگیری سفارشات را برای آنان میسر بسازد.

همچنین فروشگاه اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین شبانه روزی فجر ایرانیان™ با توجه ویژه به این نکته ، اقدام به طراحی سیستم‌های اطلاع رسانی پیشرفته برای کاربران خود نموده است و تا جای ممکن سعی کرده شده تا بتوانیم از انعطاف پذیری بالایی در این بخش استفاده نماییم. به همین منظور نیز در آخرین بروز رسانی های صورت گرفته بر بخش‌های مختلف فروشگاه ، بخش اطلاع رسانی سفارشات و همچنین بخش پیگیری سفارشات ، به حداکثر توان اجرایی خود رسیده و هم اکنون در اختیار کاربران این مجموعه قرار گرفته است.

در فروشگاه اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین شبانه روزی فجر ایرانیان™ ، اطلاع رسانی سفارشات ، هم اکنون در روش‌های مختلف و گوناگون در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. با استفاده از تکامل سیستم‌های اطلاع رسانی این فروشگاه اینترنتی ، علاوه بر امکان دقیق گزارشات ارسال از طریق پست الکترونیکی ، ارسال گزارشات به صورت پیامکی نیز در دسترس کاربران قرار داشته و ارسال پیامک‌های خدماتی ، هم اکنون برای سیستم هوشمند باشگاه مشتریان فروشگاه فراهم شده است.

لازم به ذکر است که این سیستم همانند گذشته فعالیت نداشته و در خصوص سیستم هوشمند پیامک‌های خدماتی ، تنها کاربرانی که اقدام به ایجاد حساب کاربری و اشتراک در سیستم خبرنامه پیامکی نموده‌اند ، امکان دریافت پیامک‌های خدماتی ویژه به صورت رایگان را خواهند داشت؛ و مطابق بخشنامه سازمان تجارت الکترونیکی ، افرادی که در خبرنامه‌ها عضو نیستند ، نمی‌توانند از خدمات پیامکی رایگان بهره‌مند گردند. از آنجایی که عضویت در خبرنامه به صورت رایگان صورت خواهد گرفت ، توصیه می‌کنیم این فرصت را از دست ندهید و اگر کاربر این مجموعه هوشــمند الکترونیکی هستید ، همین حالا اقدام به ثبت‌نام در خبرنامه پیامکی نمایید تا بتوانید آخرین اعلان‌ها و اخبار فروشگاه را در کنار اطلاع رسانی دقیق از وضعیت سفارشات خود ، به صورت پیامکی دریافت نمایید…

پانل پیامک ملی باشگاه مشتریان فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان

بخش مرکز بازخورد

همچنین این فروشگاه اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین شبانه روزی ، به منظور ایجاد ارتباط مستقیم با کاربران اقدام به ایجاد یک بخش ویژه به همین منظور نموده و بخش ویژه مرکز بازخورد در آخرین بروز رسانی ها ، دستخوش تغییراتی ارزشمند شده است. کاربران می‌توانند با مراجعه به این بخش ، اقدام به ثبت بازخوردهای ارزشمند خود نسبت به بخش‌های مختلف فعالیت فروشگاه ، نموده و حتی در بخشی ویژه تر اقدام به معرفی کالا و یا برند مورد علاقه خود به جهت تامین در سالن‌های فروش هوشمند این فروشگاه نمایند. همچنین امکان تبادل نظر و ایجاد مباحث گوناگون میان کاربران و کارشناسان حوضه سلامت ، به این بخش رنگ تازه ای بخشیده است. پیشنهاد می‌کنیم قابلیت‌های این بخش را از دست ندهید…


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 15 =

 سبد خرید