سیستم هوشمند ضمانت پرداخت صورتحساب در ثبت سفارشات

 

در این نوشتار قصد داریم تا یکی از قابلیت های کلیدی و منحصر به فرد فروشگاه اینترنتی فجر ایرانیان™ را بررسی نماییم. این قابلیت مهم که برای نخستین بار در کشور به اجرا درآمده ، به منظور افزایش امنیت پرداخت های انجام شده مربوط به صورتحساب سفارشات ثبت شده کاربران مورد استفاده قرار گرفته است. اگر می خواهید بدانید که چرا در استفاده از خدمات نوین این فروشگاه اینترنتی و تعاونی مصرف عمومی و مجازی ، بیشترین سطح امنیت در پرداخت ها وجود دارد و اینکه چرا باید خیالتان در رابطه با سفارش ثبت شده ، کاملاً آسوده باشد؛ در ادامه با ما همراه باشید…

روشهای پرداخت 2

سیستم ضمانت پرداخت چیست؟

در این مرکز تجاری الکترونیکی هوشمند ، ۲ روش کلی برای تسویه حساب کاربران و پرداخت صورتحساب ثبت شده وجود دارد. روش پرداخت درب منزل پس از تحویل سبد خرید و پرداخت آنلاین صورتحساب که در بخش اعلان های مربوطه ، با مقایسه دقیق هر دو روش می توان قابلیت های هر روش را بررسی کرده و انتخاب مناسبترین روش پرداخت در زمان ثبت سفارشات بر عهده کاربر قرار دارد. در روش اول و یا روش پرداخت صورتحساب پس از تحویل ، امنیت پرداخت صورتحساب کاربر به دلیل ماهیت روش تضمین شده است و اما در مورد پرداخت آنلاین سفارشات که بیشترین قابلیت هارا در مقایسه با روش قبلی دارد ، سیستم ضمانت پرداخت ، حکم ضامن امنیت پرداخت صورتحساب کاربران را به اجرا در خواهد آورد. در حالت کلی سیستم هوشمند ضمانت پرداخت ، تنها برای پرداخت های آنلاین بوده و با قابلیت های متعددی برای کاربران و اعضای باشگاه مشتریان فروشگاه همراه است و پرداخت کاربران را ضمانت می نماید.

چگونگی عملکرد سیستم ضمانت پرداخت

سیستم هوشمند ضمانت پرداخت صورتحساب کاربران در واقع یک برنامه و الگوی خاص را به جهت تضمین انجام سفارشات ثبت شده ، دنبال می نماید و از یک حساب واسط میان درگاه پرداخت آنلاین و حساب اصلی فروشگاه و یک سیستم کسب تایید هوشمند ، تشکیل شده است. همانطور که می دانیم سیستم های هوشمند این فروشگاه اینترنتی پس از ثبت سفارشات ، نسبت به فاصله آدرس صورتحساب کاربران تا نزدیکترین سالن فروش و روش حمل انتخابی کاربر در زمان ثبت سفارش ، یک زمان مطلوب انتظار به جهت دریافت سفارش ، تعیین نموده و این زمان مطلوب به همراه مشخصات سفارش به کاربر اطلاع رسانی می گردد. سیستم هوشمند ضمانت پرداخت نیز در صورت پرداخت آنلاین صورتحساب ، با استفاده از این زمان مطلوب وارد عمل شده و در صورتی که سفارش در این زمان مقرر به کاربر تحویل شود ، با تایید مامور ارسال ، توکن تکمیل سفارش ایجاد شده و وجه پرداختی از حساب واسط ضمانت پرداخت به حساب اصلی فروشگاه واریز می گردد. اما اگر به هر دلیلی سفارش ارسال شده ، در زمان مقرر به دست کاربر نرسد ، سیستم هوشمند ضمانت پرداخت وضعیت سفارش را از حالت “در حال انجام” به وضعیت “در حال بررسی” تغییر داده و بلافاصله وجه پرداختی از حساب ضمانت پرداخت به حساب مبداء کاربر ، عودت داده می شود.

نکته ۱: ممکن است تاخیر به وجود آمده و گذار از زمان مطلوب تحویل سفارش ، دارای دلیل موجه باشد و مرسوله با کمی تاخیر به کاربر تحویل گردد. در این صورت این کاملا بر عهده کاربر است که با پرداخت مجدد صورتحساب ، این سفارش را قبول و آن را از مامور ارسال تحویل بگیرد و یا سفارش تاخیر کرده را لغو و شماره سفارش خود را باطل نماید.

نکته ۲: عملکرد به موقع سیستم هوشمند ضمانت پرداخت ، نیازمند ثبت شماره کارت کاربر در زمان ثبت سفارشات خواهد بود. همچنین فیلد مورد نظر دریافت این اطلاعات در زمان ثبت مشخصات کاربر پیش بینی شده است. در صورتی که در زمان ثبت سفارش این گزینه (شماره کارت و نام صاحب حساب) خالی رها شود ، عملکرد سیستم ضمانت پرداخت با کمی تغییر همراه می شود و این تغییر نتیجه ای جز کند شدن فرآیند عودت وجه پرداختی برای کاربر نخواهد داشت و در صورت لزوم استفاده از سیستم ضمانت ، وجه پرداختی کاربر مطابق با روال عادی سیستم بانکی کشور و ظرف مدت ۴۸ ساعت به حساب کاربر عودت داده می شود و از عودت آنی وجه صورتحساب خبری نخواهد بود.

نکته ۳: این سیستم هوشمند ضمانت و امنیت پرداخت در فازهای مختلف مورد آزمایش و بهره برداری قرار گرفته اما احتمال نیاز به استفاده از آن برای کاربران بسیار پایین است زیرا با وجود ارگانهای موجود در زمینه حمل سفارشات و توان بالای سیستم های فروش ، تاخیر در ارسال سفارشات و گذشتن از زمان مطلوب امری دور از انتظار به شمار می رود.

سوپرمارکت آنلاین شبانه روزی 2


۴ نظر

رضایی · ۰۸ مهر ۱۳۹۸ در ۲:۱۱ قبل از ظهر

🎉🎉🎉 سیستم خوبیه کاش برای همه جا باب بشه.
کلا استارتاپ خوبی هست این فروشگاه ارسال شبانه روزی در تهران داره‌.
همین که کار راه اندازه ارسال فوری داره کافیه حالا یبار تاخیر هم پیش بیاد یا سفارش کنسل شه اشکالی نداره اگر بازپس فرستادن پولش ۲۴ ساعت طول کشید … 😆😆😆

رامین · ۰۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۵۸ قبل از ظهر

خیلی هم خوب… 🤗
ولی هنوز خطوط پیامکی فکر کنم خدماتی نیست درسته چون برا من به صورت تماس تلفنی اطلاع رسانی میشه؟

آبتین · ۰۷ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۱۷ بعد از ظهر

دیگه چیزی از این بهتر که آدم خیالش از بابت پولی که پرداخت میکنه راحت باشه؟ و مطمئن باشه که بالاخره یا سفارشش به دستش میرسه یا پولش…
از خدمات خوب شما سپاسگزارم. اتفاقاً پریشب ساعت ۷ یک سفارش ثبت کردم بعد از طرف فروشگاه پیام اومد که به دلیل اختلال کی و چی سفارش شما با تاخیر ارسال می شود و بعدشم مثل اینکه اختلال برطرف نشده بود و سفارش من با همین زمان مطلوب لغو شده بود ولی چون من موقع ثبت سفارش شماره کارتم رو وارد نکرده بودم و مبلغ صورت حساب به حساب من عودت داده نشد.
بعدش سریع رفتم سامانه ثبت شکایت تجارت الکترونیک و یک شکایت با موضوع عدم ارسال کالا بر علیه فروشگاه پر کردم. اصلا نمی دونستم اطلاع نداشتم اوضاع از این قراره. الان می بینم بعد از ۲۴ ساعت وجه به حسابم عودت داده شده و الآن شرمنده شدم…
الان چه جوری میتونم شکایتش را پس بگیرم؟
لطفاً راهنماییم کنید ممنون…

    دیباگر · ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۲ بعد از ظهر

    با توجه به توضیحاتی که فرمودید شکایت شما فاقد اعتبار است زیرا در قسمت قوانین و مقررات به این نکته اشاره شده و خرید از سایت های اینترنتی به منزله پذیرش قوانین هر سایت می باشد و با توجه به سیستم ضمانت پرداخت موجود در این فروشگاه اگر مبلغ سفارش شما در صورت عدم وارد نمودن شماره کارت بلافاصله پس از لغو سفارش عودت داده نشود ، حتما ظرف ۲۴ ساعت آینده از طرف خود بانک عامل فروشگاه به حساب شما عودت داده می شود و شما در قوانین این نکته را پذیرا شده اید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 4 =

 سبد خرید