بهینه سازی هزینه ها و افزایش بازدهی توان کسب و کار

تمامی کسب کارهای موفق در جهان امروز ، با واژه بهینه سازی به طرز چشمگیری سر و کار خواهند داشت. این واژه که در لغت به معنی “سازماندهی منابع به منظور دستیابی به بیشترین بازدهی” ، می باشد؛ در تمامی بخش های مختلف یک کسب و کار و با اهداف مختلف ، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از بهینه سازی هزینه ها گرفته تا بهینه سازی یکایک بخش های فعال در یک کسب و کار که تمامی اینها در نهایت باعث بازدهی بیشتر یک کسب و کار خواهند بود.

فروشگاه اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین شبانه روزی فجر ایرانیان™ نیز به عنوان یک کسب و کار توسعه یافته توسط سیستم های هوشمند و دانش بنیان ، انواع بهینه سازی های مختلف را بر بخشهای مختلف فعالیت خود ، لحاظ نموده و این بهینه سازی ها تاکنون دستاوردهای بسیاری را برای این مجموعه ، به همراه داشته است. در این نوشتار قصد داریم تا انواع بهینه سازی های صورت گرفته بر روند فعالیت این فروشگاه اینترنتی هوشمند را ، مورد شرح و بررسی قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید…

بهینه سازی هزینه ها

بهینه سازی هزینه های توزیع کالا

یکی از مهمترین ارکان فعالیت کسب و کارهای مجازی و الکترونیکی ، انجام بهینه سازی های گسترده در زمینه هزینه های مربوط به فعالیت آن کسب و کار ، به شمار می رود. زیرا این هزینه ها به صورت مستقیم و حتی غیر مستقیم ، بر هزینه نهایی خدمات قابل ارائه هر کسب و کاری اثر گذار خواهند بود و با بهینه سازی این هزینه ها می توان قیمت نهایی خدمات را به نفع کاربران و صاحبان مشاغل ، به طرز چشمگیری کاهش داد.

این مجموعه هوشمند الکترونیکی نیز از این قانون کلی مثتثنی نبوده و به صورت کاملاً حرفه ای و سازماندهی شده ، روش های مختلف بهینه سازی هزینه های توزیع کالا و فعالیت این فروشگاه اینترنتی را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و تا حد ممکن به اعمال این بهینه سازی ها بر روند فعالیت خود در زمینه کاهش هزینه های توزیع ، پرداخته است. نتیجه ای که انجام این بهینه سازی ها به منظور کاهش هزینه های توزیع در این مرکز تجاری هوشمند حاصل گردیده ، در هزینه نهایی خدمات قابل ارائه کاملاً مشخص و قابل لمس می باشد؛ به صورتی که در این فروشگاه اینترنتی ، اکثر کالاها قابلیت عرضه با نازلترین قیمت و بعضاً با قیمت پایینتر از قیمت درج شده بر روی خود کالاها را خواهند داشت.

البته بهینه سازی هزینه های توزیع کالا در یک فروشگاه اینترنتی ، خصوصاً با فعالیتی مشابه با فعالیت این مرکز تجاری (توزیع مویرگی کالا) ، نمی تواند مربوط به تنها یک بخش یا یک قسمت از فعالیت آن مرکز تجاری باشد و باید به منظور دستیابی به نهایت بهینه سازی و حداکثر بازدهی ، تمامی قسمت های فعالیت یک فروشگاه اینترنتی به صورت همزمان و با مطالعه کلی ، مورد انجام بهینه سازی های مختلف قرار بگیرند. دلیل این موضوع هم کاملاً مشخص بوده و به ارتباط نزدیک میان بخش های مختلف فعالیت یک فروشگاه اینترنتی ، باز می گردد و وقتی سخن از بهینه سازی هزینه های توزیع کالا در یک فروشگاه اینترنتی در میان است ، منظور بهینه سازی یکایک قسمت های فعالیت آن مرکز تجاری خواهد بود. از قسمت تولید ، دپو و پردازش و در نهایت سامانه های ارسال کالا در یک فروشگاه اینترنتی ، می تواند هدف انجام بهینه سازی های مختلف به منظور کاهش هزینه های تمام شده ، قرار گیرند.

بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو و بخش بازاریابی

یکی دیگر از بهینه سازی های صورت گرفته به صورت کاملاً حرفه ای ، که به صورت غیر مستقیم موجب کاهش هزینه های توزیع کالا در این فروشگاه اینترنتی خواهد شد ، انجام بهینه سازی موتورهای جستجو و آغاز فصل جدید بازاریابی نوین در این مجموعه هوشمند الکترونیکی می باشد. یکی از پرهزینه ترین بخش های فعالیت یک کسب و کار ، بخش بازاریابی و معرفی خدمات قابل ارائه هر کسب و کار ، شناخته شده است. به صورتی که هزینه های صرف شده در این بخش می تواند در بازه های زمانی مختلف موجب افزایش قیمت خدمات هر کسب و کاری باشد و در نتیجه کاهش هزینه های بخش بازاریابی و تبلیغات (به شرط ثبات بازدهی و حتی افزایش آن) می تواند به صورت غیر مستقیم موجب کاهش قیمت تمام شده خدمات کسب و کارها باشد.

موضوع مطرح شده شاید در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسد اما با توجه به ماهیت انجام تبلیغات و معرفی خدمات با استفاده از موتورهای جستجو ، می توان به نکته طلایی موضوع مطرح شده پی برد. راز انجام این بهینه سازی نیز در دل ماهیت این سبک از بازاریابی نهفته می باشد. همانطور که می دانیم استفاده از خدمات موتورهای جستجو ، در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی ، نیازمند صرف زمان بیشتر بوده ولی در بلند مدت ، بازدهی دریافت شده از این روش بازاریابی نه تنها از سایر روشها بیشتر خواهد بود بلکه هزینه های مربوط به بازاریابی در این روش ، به نسبت سایر روشهای بازاریابی به طرز چشمگیری کاهش پیدا نموده و بر خلاف تمامی روش های بازاریابی و تبلیغات ، استفاده از خدمات موتورهای جستجو در طول زمان ، نه تنها موجب کاهش هزینه های این بخش شده بلکه بازدهی آن بجای کاهش در طول زمان ، افزایش می یابد.

بهینه سازی سایت و نرم افزارهای موبایلی

بهینه سازی سایت و نرم افزارهای موبایلی فروشگاه

آخرین بهینه سازی صورت گرفته در این فروشگاه اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین شبانه روزی ، در جهت افزایش بازدهی خدمات و کاهش هزینه های تمام شده آنها ، انجام بهینه سازی صفحات و اسکریپت های فعال در سایت و نرم افزارهای موبایلی فروشگاه می باشد. انجام این بهینه سازی ها هم شاید در نگاه اول ، نا مربوط با موضوع این نوشتار به نظر برسند؛ اما ، حقیقت دقیقاً چیز دیگری است و حتی انجام بهینه سازی بستر فعالیت یک فروشگاه اینترنتی نیز می تواند در کاهش هزینه های توزیع ، اثر گذار باشد. در حالت کلی انجام این بهینه سازی ها ، می تواند افزایش سرعت بارگذاری و پاسخ دهی به درخواست های کاربران را به همراه داشته باشد و اگر قبول داشته باشیم که خود دسترسی به اینترنت مشمول صرف هزینه برای کاربران است ، باید قبول کرد که انجام این بهینه سازی ها می تواند در کاهش هزینه های کاربران اثر گذار باشد و همچنین افزایش سرعت اجرای خدمات در یک کسب و کار مجازی ، می تواند موجب ایجاد حس بهتر در استفاده از خدمات مجازی برای کاربران و در نهایت افزایش بازدهی را برای صاحبان آن کسب و کار اینترنتی را به همراه داشته باشد.

همانطور که مشاهده می کنید ، در بهینه سازی هزینه های فعالیت این فروشگاه اینترنتی هوشمند ، هیچ قسمتی را از قلم نینداخته و حتی به کوچکترین مسایل به دید یک فرصت در بهینه سازی و امکان افزایش بازدهی نگاه شده است و انجام این بهینه سازی ها می تواند خدمات بهینه و قیمت های غیر قابل رقابت در این فروشگاه اینترنتی را توجیه نماید.


دیدگاه شما…

بخش ویژه مرکز بازخورد هوشمند در این فروشگاه اینترنتی ، همواره در انتظار دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات ارزشمند و سازنده شما سروران گرامی ، در خصوص روند فعالیت فروشگاه و خدمات رسانی ، پشتیبانی و بخش بلاگ فروشگاه خواهد بود. کارشناسان بخش مرکز بازخورد از ثبت و دریافت بازخوردهای شما ، روند فعالیت های آتی شرکت تعاونی و فروشگاه زنجیره ای فجر ایرانیان™ را به صورت طبقه بندی شده مشخص می سازند و بهبود عملکرد سیستم های هوشمند این فروشگاه اینترنتی ، بیشترین وابستگی را به نظرات کاربران خود خواهد داشت. همچنین در این بخش قابلیت معرفی برند محبوب و محصولات مورد نیاز شما وجود داشته و صدای شما در این بخش ، شنیده خواهد شد…

 

 


۲ نظر

دیباگر · ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۱۴ بعد از ظهر

واقعاً هم سایت و هم نرم افزارهای موبایلی فروشگاه با ضعیف ترین اینترنت هم کار می کنند و سرعت مناسبی دارند با اینترنت فورجی موبایل صفحات زودتر از خود فایل منیجر اجرا میشوند که در نوع خود شگفت انگیز ه

hassani · ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۰۱ قبل از ظهر

واقعا قیمت ها مناسب تر هستند و ارسال خوب به موقع عالی هست.
هزینه حمل و ارسال سفارشات هم نسبت به سایرین خوب و منصفانه است. ممنون از خدمات خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 10 =

 سبد خرید